Pretože každá vláda nadobudla pocit, že tá predchádzajúca to robila zle.
Mečiarova vláda (1996) si na výstavbu diaľnic požičiavala za veľmi drahé peniaze, tak Dzurindova vláda (1998) výstavbu zastavila. Ficova vláda chcela stavať cez verejno-súkromné partnerstvo (PPP). Radičovej vláda to celé zrušila (2010) a začala súťažiť najnižšiu cenu. Výsledkom toho bola kauza Váhostav (2015), pretože firma tak podliezla cenu, že nevyplatila subdodávateľov v objeme desiatok miliónov eur. Namiesto toho, aby padali trestné oznámenia, dlhy zatiahol štát rozhodnutím ďalšej Ficovej vlády (2016). Nádejou, že bude mať Slovensko akú-takú strednodobú stratégiu výstavby diaľnic, predstavuje Doležalov harmonogram prípravy a výstavby diaľnic (2021). Až kým nepríde nová vláda, nové (nereálne) sľuby a nové priority.
Situáciu komplikujú aj majetkovo-právne problémy s vlastníkmi pôdy, (ne)pripravenosť projektov, obštrukcie pri verejnom obstarávaní, nekvalitní dodávatelia, či zvyšovanie cien materiálov i práce.
Súčasná vláda už termín dostavby diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc ani nesľubuje. Reálny termín dokončenia sa blíži k roku 2030. Medzitým diaľnicu z hlavného mesta do metropoly východu postavili Maďari cez svoje územie.
A teraz prehľad sľubov, kedy mala byť diaľnica z Bratislavy do Košíc hotová:
1990: plány z čias Československej socialistickej republiky
2005: Alexander Rezeš, minister dopravy, HZDS, 1995
2010: Pavol Prokopovič, minister dopravy, SDKÚ, 2006
2010: Robert Fico, predseda vlády, Smer-SD, 2007
2011: Ľubomír Vážny, minister dopravy, Smer-SD, 2009
2012: Ľubomír Jahnátek, minister hospodárstva, Smer-SD, 2010
2014: Ján Fígeľ, minister dopravy, KDH, 2010
2017: Ján Fígeľ, minister dopravy, KDH, 2011
2018: Ján Počiatek, minister dopravy, Smer-SD, 2012
2019: Ján Počiatek, minister dopravy, Smer-SD, 2014
2020: Ján Počiatek, minister dopravy, Smer-SD, 2015
2020: Roman Brecely, minister dopravy, Sieť, 2016
2025: Arpád Érsek, minister dopravy, Most-Híd, 2017
nesľubuje: Andrej Doležal, minister dopravy, Sme rodina, 2021